Nieuwe Binnenweg 77E, 3014 GE Rotterdam
Omschrijving
Te huur kantoorruimte
Nieuwe Binnenweg 77E, unit B2.1, 3014 GE Rotterdam
ALGEMEEN
Het gebouw "Den Held" uit 1929 biedt representatieve kantoorruimten en is gelegen aan de Nieuwe Binnenweg op een zichtlocatie in het Centrum van Rotterdam. De Nieuwe Binnenweg bloeit door de vele trendy winkels, cafés en restaurants. In de nabijheid zijn onder andere het Erasmus Medisch Centrum en het Museumpark.
De Nieuwe Binnenweg is zowel per auto als met het openbaar vervoer goed bereikbaar. Middels de verdiepte 's Gravendijkwal en het Maastunneltracé kunnen zowel de A13, A20 als de A15 spoedig bereikt worden. Deze snelwegen geven toegang tot diverse steden in de Randstad en zorgen ervoor dat Rotterdam en de onderhavige kantoorruimte zeer goed ontsloten zijn. Daarnaast bevinden zich verschillende tram- (lijn 4, 21, 23, 24, halte Bloemkwekerstraat) en metro- en busverbindingen op loopafstand.
KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente : Delfshaven
Sectie : D
Nummer : 4009 (gedeeltelijk)
Bouwjaar: 1905
BESTEMMING
De bestemming van de Nieuwe Binnenweg 77E is "detailhandel-2".
Bestemmingsplan : Oude Westen
Planstatus : onherroepelijk (4 september 2013)
Overheid: gemeente Rotterdam
Enkelbestemming: detailhandel-2
Dubbelbestemming: waarde-archeologie-3 en waarde-cultuurhistorie-2
Maatvoering : maximum bouwhoogte 16 meter
INDELING EN OPLEVERINGSNIVEAU
Het totale vloeroppervlak van het gebouw bedraagt ca. 2.991 m², verdeeld over 4 bouwlagen. Op de begane grond is de duurzame supermarkt Marqt inmiddels vervangen door een Albert Heijn. Momenteel is voor verhuur beschikbaar één representatieve kantoorunit van ca. 90 m², gelegen op de 2e verdieping. De oppervlakte is inclusief aandeel algemene ruimte.
Tweede verdieping, unit B2.1 : ca. 90 m² kantoorruimte
Parkeerplaatsen zijn ruimschoots aanwezig op openbare weg (betaald of vergunning).
Het object wordt opgeleverd met onder andere de volgende voorzieningen:
Het gebouw is onlangs in oude stijl hersteld. Het pand is voorzien van een centrale entree met het originele trappenhuis waar een lift aan is toegevoegd. De verdiepingen zijn afgesloten verhuurbare eenheden waarbij de sanitaire voorzieningen en pantryvoorziening centraal in de kern zijn gerealiseerd. De toegang naar de units is via originele stalen deuren die zijn voorzien van glasvlakken welke transparantie geven richting de centrale kern.
De kantoorunit wordt over het algemeen opgeleverd met onder andere de volgende voorzieningen:
- gemeenschappelijke entreedeur kantoorgebouw
- eigen brievenbus
- lift
- te openen ramen/deuren
- eigen afsluitbare deur van het gehuurde
- wit afgewerkte wanden en plafonds
- intercom
- toegangscontrole systeem
- huidige vloerafwerking
- centrale verwarming
- gedeeltelijk voorzien van zonnepanelen
- airconditioning
HUURCONDITIES
Huurprijs : € 13.800,- per jaar excl. BTW
Huurtermijn : 5 jaar
Huuringangsdatum : in overleg
Huurprijsindexatie : de huurprijs wordt jaarlijks geïndexeerd op basis van het Consumenten Prijsindexcijfer (CPI), reeks Alle huishoudens (2015=100) van het CBS. Voor het eerst een jaar na de huuringangsdatum
Huurbetaling : per maand vooruit
Servicekosten : de servicekosten bedragen € 40,- per m² per jaar excl. BTW als voorschot voor de kosten van:
- gebruik en onderhoud gemeenschappelijk alarminstallatie
- gebruik en onderhoud gemeenschappelijk brandmeldinstallatie
- glasbewassing buiten en algemene ruimte binnen
- onderhoud centrale verwarming
- onderhoud en opwek PV-installatie
- onderhoud liftinstallatie
- onderhoud noodverlichting
- rioolheffing
- schoonmaak algemene ruimte
- beheer en administratiekosten
- kosten verbruik en gebruik nutsvoorzieningen.
Bankgarantie : gelijk aan 3 maanden huur + 3 maanden servicekosten + BTW
Diversen : huurder dient zich te confirmeren aan het huishoudelijk reglement en de akte van splitsing
Contract : model door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) op 5 maart 2025 vastgesteld en het model is tevens gepubliceerd op de website www.roz.nl inclusief aanvullende bepalingen verhuurder. Daarnaast is het huishoudelijk reglement en de akte van splitsing van toepassing.
Voorbehoud : goedkeuring directie verhuurder/ positief bedrijfsinformatierapport; ter beoordeling van verhuurder.
BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW-belaste huur en verhuur. Ingeval huurder de BTW niet kan verrekenen zal de huurprijs worden verhoogd ter compensatie van de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid om te opteren voor BTW-belaste huur.
Energielabel : C
Kenmerken
Overdracht
- Huurprijs
- € 13.800,- p.j. (21% BTW)
- Servicekosten
- € 40,- per vierkante meter p.j.
- Status
- beschikbaar
- Aanvaarding
- in overleg
Bouw
- Type
- Kantoorruimte
- Soort bouw
- bestaande bouw
- Bouwjaar
- 1906-1930
- Onderhoud binnen
- goed
- Onderhoud buiten
- goed
- Energielabel
- C
Locatie
- Ligging
- wijkwinkelcentrum, woonwijk, overig
Kantoorruimte
- Oppervlakte
- 90 m²
- Verdiepingen
- 2
- Voorzieningen
- Liften, Pantry, Te openen ramen, Verwarming, Airco
- In units vanaf
- 90
- Turn key
- ja
Foto's
Plattegronden
Kaart
Reageer op dit object
Heb je interesse in dit object? Vul onderstaand jouw gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.











